Lancering nieuwsbrief

Hoi allemaal,

Hoe gaaf! De lancering van de eerste nieuwsbrief, ‘nieuwe stijl’. Complimenten voor het harde werk “nieuwsbrief-team”!

Maar wat vertel je nou in zo’n eerste editie? Graag blik ik even kort terug op de afgelopen periode.
Een periode die niet altijd makkelijk is geweest: veel nieuwe gezichten, hard werken, vervelende artikelen over onze branche en over verkoop in de energiemarkt in het geheel maar….. wat ik ook zie is een gemotiveerde, energieke en sterke salesfamilie. Hierdoor geloof ik dat we er samen beter en sterker zijn uitgekomen!

De nieuwe nieuwsbrief:

We stuurden altijd een wekelijkse nieuwsbrief, maar door alle veranderingen en drukte is die er een tijd niet geweest. Nu is er een nieuw team onder leiding van Marouschka met een nieuwsbrief ‘nieuwe stijl’ naar voren gestapt. Met deze maandelijkse nieuwsbrief willen we jullie en elkaar graag goed op de hoogte houden, successen vieren en leuke dingen delen! De positieve energie is helemaal terug en deze nieuwsbrief is daar een fantastisch voorbeeld van!

Toch even een korte terugblik – we nemen afscheid van een moeilijke periode:

In de afgelopen maanden hebben we vervelende beslissingen moeten nemen, zoals stoppen met team Utrecht, zijn er wat personele wisselingen geweest en is Vattenfall een nieuwe weg ingeslagen met het meer sturen op waarde, wat voor ons allemaal even wennen is. En niet te vergeten..Nuon gaat verder als Vattenfall! Daarnaast is de energiemarkt flink in beweging wat ook invloed heeft op onze prijzen/aanbiedingen/sales.
Als laatste hebben wij naar aanleiding van o.a. de artikelen in het AD ook de hele organisatie weer eens flink onder de loep genomen en waar nodig aanpassingen doorgevoerd. Veel werk is verricht door ons allen en niet altijd vanuit een positieve energie, maar het was wel nodig en uiteindelijk erg waardevol gebleken. Persoonlijk geloof ik dat Vattenfall Sales Force nog steeds een sterk en belangrijk verkoopunit is!

Sterker eruit gekomen!

Dat zijn we zeker. Het gaat erg goed met de waarde, vooral in de consumenten­markt. KZM gaat iedere week weer een stukje beter. We krijgen hier zelfs complimenten over vanuit het hoofdkantoor. De gemiddelde sales per medewerker vindt zijn weg omhoog weer & teams groeien! Ook heb ik gezien dat er een heleboel “VSF-bloed” door de aderen stroomt. Transparantie staat zowel bij mij als mijn collega’s hoog in het vaandel. We werken hard aan een open cultuur waar mooie stappen in zijn gezet. Nu is het tijd om ons ook weer extra te gaan focussen op onze salesactiviteiten en moeten wij gaan laten zien wat wij gezamenlijk als VSF in onze mars hebben! En dat is een heleboel! We zijn immers de beste salesorganisatie van Nederland!


Er was verontwaardiging, boosheid en verdriet over de negatieve stukken in de media. Er is verantwoordelijkheid genomen, saamhorigheid gecreëerd en mensen zijn naar voren gekomen met tips waarbij de houding was: “zo werken wij niet, we zullen laten zien dat wij een professionele en goede salesforce zijn”. Daar ben ik zeer trots op! Trots dat ik onderdeel mag uitmaken van zo’n mooi team. Deze periode kunnen we achter ons kunnen laten en vol goede moed de toekomst tegemoet gaan! Maar het allerbelangrijkste vind ik nog om te zien en te merken dat de lach bij een ieder weer is teruggekeerd!

Succes de komende maand,

Hartelijk groet,

Janneke Teunissen
Manager Vattenfall Salesforce